
Hi, Ik ben Sjoerd.
Over
mij
Mijn naam is dus Sjoerd (Antal Visser), ik ben een animator en motion graphics designer. Ik woon in Assen, Drenthe. Op professioneel vlak ga ik onder de naam Wild Fruit.
In 2009 heb ik mijn HBO studie Communication & Multimedia Design afgerond in Leeuwarden. Mijn afstudeerproject was een interactieve 3D animatie over Fairtrade. Nog geen 2 weken later begon ik mijn eerste baan als animator in de architectuurwereld. Hier heb ik 5 jaar een sterke basis ontwikkeld voor fotorealistische rendering. Na dit avontuur heb ik een uitstapje gedaan in de marketing wereld en vervolgens terug naar animatie.
Mijn focus ligt op efficiënt jouw boodschap overbrengen naar jouw doelgroep. En dit doe ik middels 2d en 3d animatie. Denk aan 3d visualisaties van toekomstige producten, lastig uit te leggen processen of gewoon een superleuke mascotte om jullie boodschap met gevoel over te brengen.
Ik probeer altijd het beste en meest zinvolle product voor de doelstelling te maken. Is het beter om 2 korte animaties te maken ipv 1 lange.. dan doen we dat. Willen jullie graag 3minuten animatie, maar kunnen we het ook in 1,5 min vertellen… laten we dat dan doen!
3D ANIMATIE
2D ANIMATIE
CHARACTERDESIGN
MOTION DESIGN
POSTPRODUCTION
KARAKTER ANIMATIE
ARCHVIZ
UITLEGANIMATIE
PRODUCT VISUALISATIE
Proc
es
Of je nu op zoek bent naar een animatiestudio om je volledig te ontzorgen, of liever alleen het animatiedeel uitbesteedt... een goed proces is cruciaal. Door de jaren heen heb ik een vast stramien ontwikkeld voor alle facetten van een productie en zal dit altijd duidelijk communiceren.
01
BRIEFING/CONCEPTING
We beginnen met een real-life briefing. Ik kom langs om alle wensen, doelstellingen en ideeën te bespreken. We maken een concrete planning en gaan aan de slag.
02
SCRIPT/SCENARIO
Na de briefing ga ik bezig met het script. Dit is de tekst die uiteindelijk zal worden ingesproken door een voice-over artiest. Naast het script zal ik een tekstuele beeldomschrijving van hoe de animatie zal verlopen aanleveren. Dit noem ik het scenario.
03
STORYBOARD
Als het voorgaande helemaal naar wens is kan ik aan de slag met het storyboard. Ik ga schetsmatig bepalen hoe de shots eruit komen te zien, hoe overgangen gaan en hoe het totale verloop van de animatie er uit ziet.
04
ILLUSTRATIE/STYLEFRAME
Als het storyboard naar wens is kan ik het gaan uitwerken. Dit betekent bij 2D animaties dat ik alle shots uit het storyboard uitwerk tot definitieve illustraties. Bij 3D animatie zal ik eerst 1 shot uitwerken in de uiteindelijke stijl, met belichting en materialen, zodat we allemaal een heldere verwachting hebben van hoe het eindproduct eruit komt te zien.
05
ANIMATIC
De uitgewerkte illustraties ga ik monteren op de ingesproken voice-over tekst. Hierdoor krijg je een goed gevoel van timing en kunnen we nog eenvoudig schakelen als bepaalde zaken te lang of te kort duren, of als het totaal toch iets mist.
Een animatic is dus eigenlijk een 'moving storyboard', ofwel een reeks stilstaande afbeelding getimed op de ingesproken tekst.
In het geval van een 3D animatie gaat dit net iets anders. Het is dan geen reeks van stilstaande beelden, maar eenvoudig geanimeerde hardware renders. Simpel gezegd; je ziet alle bewegingen al wel, maar je ziet het zoals ik het in mijn software ook zie. Zonder mooie materialen en belichting en zonder effecten zoals water, rook o.i.d.
Bij zowel 2D als 3D animatie is dit een fase waarbij we de inhoud kunnen locken en de timing.
06
ANIMATIE
Wanneer alle voorgaande trajecten goed zijn afgerond kan ik beginnen met animeren. Dit betekent dat ik een periode met volledige focus aan de slag ga om een kick-ass animatie neer te zetten.
07
SOUNDDESIGN
Wanneer de animatie helemaal naar wens is stuur ik de video naar mijn vaste sounddesigner, die alles goed afmixt en voorziet van geluidseffecten en muziek.
08
OPLEVERING
Het is tijd om jullie animatie aan jullie doelgroep te tonen! je ontvangt het videobestand in hoge kwaliteit (4K UHD) via Wetransfer.
Klan-
ten
De afgelopen jaren heb ik voor een uiteenlopend gezelschap van klanten en relaties mogen werken. Van kleine lokale ondernemers naar grote multinationals. Maar in alle gevallen probeer ik altijd het beste uit het verhaal te halen en een doelgericht eindproduct te leveren.
NAM
CADBURY
RDW
VANBOEIJEN
JURIDISCH LOKET
CULTUURFONDS
CHRISTENUNIE
VNG INTERNATIONAL
WZA
GEMEENTE ASSEN
HANZE
PROVINCIE DRENTHE
B&S
KADASTER
TERRES DES HOMMES
Cont
-act
Als animator ben ik altijd op zoek naar uitdagende projecten. Nieuwe karakters ontwerpen, onmogelijke combinaties van fotorealistische 3d renders en videomateriaal of complexe materie begrijpelijk maken voor de kijker.